Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Dijous 7 Juliol 2016
Des d'aquesta setmana ja estan disponibles les entrades per assistir al Delta Birding Festival 2016 a un preu de 6€ (5€ si feu la compra anticipada). L'entrada és vàlida pels tres dies del festival. Els horaris són: el divendres 23 de setembre de 16:00 a 20:30, el dissabte 24 de 9:30 a 21:30 i el diumenge 25 de 9:30 a 16:30. Si només podeu assistir-hi el diumenge, també podeu comprar l'entrada a un preu reduït de 3€!
 
A més de les entrades generals, també s'han posat a la venda les entrades per les activitats de pagament. Les visites a la llacuna de l'Alfacada, "Un paradís secret al Delta",  un indret no accessible i molt ric en biodiversitat, tindran lloc el dissabte amb un torn pel matí i un torn per la tarda i diumenge amb un torn pel matí. Les entrades tenen un preu de 20€ pels majors de 14 anys i de 15€ pels menors d'aquesta edat.
 
L'activitat "Les aus pelàgiques al Delta", consisteix en una sortida en vaixell amb guia per la desembocadura del riu Ebre per observar baldrigues, xatracs i gavines entre d'altres, està prevista pel dissabte i el diumenge al matí. El preu de l'entrada serà de 30€ pels majors de 14 anys i 25€ pels menors.
 
Per últim, l'activitat "Un riu d'ocells", una sortida fluvial riu amunt per observar la riquesa d'ocells que viuen al riu Ebre, està també prevista pel dissabte i el diumenge al matí. Les entrades són a 20€ pels majors de 14 anys i de 15€ pels més petits.
 
Us recomanem que compreu les entrades quan abans millor, donat que les activitats de pagament tenen places limitades! Podeu comprar les vostres entrades online accedint al següent enllaç: http://www.deltabirdingfestival.com/compra-entrades/

Dijous 7 Juliol 2016
El passat 29 de juny la Institució Catalana d’Història Natural va nomenar Salvador Filella i Cornadó soci d’honor de l’entitat en reconeixement de la seva tasca naturalista. La presentació d’aquest acte va anar a càrrec de Xavier Ferrer que va fer un repàs de la contribució d’en Salvador per estimular i despertar vocacions naturalistes que han fet possible arribar a l’estat de coneixements i nivell actual, principalment en l’àmbit dels ocells i els mamífers. Salvador, enhorabona i per molts anys!

Dijous 7 Juliol 2016
La decisió s’ha pres en base a l’inici d’un procediment d’infracció de la Unió Europea contra l’Estat espanyol per quatre expedients informatius sobre protecció d’aquestes aus silvestres. Territori i Sostenibilitat obrirà un període d’avaluació del sistema de regulació actualment vigent a Catalunya.
 
El Departament de Territori i Sostenibilitat ha resolt que aquest any no expedirà cap autorització excepcional per capturar en viu exemplars d’ocells fringíl·lids, els que s’utilitzen habitualment en els concursos de cant i així ho ha notificat, mitjançant escrit, a les associacions d’ocellaires. En concret, la decisió afecta la captura de caderneres (Carduelis carduelis), passerells (Carduelis cannabina), pinsans (Fringilla coelebs) i verdums (Carduelis chloris), als que la normativa catalana permet la participació en certàmens. Ara s’obrirà un període d’avaluació del sistema de regulació actualment vigent a Catalunya.
 
La decisió s’ha pres, com a mesura cautelar, en base a l’anunci de l’obertura d’un procediment d’infracció de la Comissió Europea contra l’Estat espanyol per quatre expedients informatius (EU PILOT) sobre protecció d’aus silvestres, des de l’any 2012 fins a inicis de 2016. La Comissió esgrimeix que els aclariments, respostes i explicacions argumentats no han permès constatar que es respecti el règim estricte i excepcional regulat a la Directiva Aus 2009/147/CE, que estableix que la captura.

Dijous 7 Juliol 2016
Des del Parc Natural del Delta de l’Ebre ens comuniquen que esta disponible en línia l’informe del cens hivernal d’ocells aquàtics al delta de l’Ebre 2014. Disponible en aquest enllaç:
 
http://parcsnaturals.gencat.cat/web/.../cens-hivernal-ocells-delta-ebre-2014.pdf

Dijous 7 Juliol 2016
El passat 23 de juny ens va deixar el Salvador Grau, biòleg i cap de Servei de Planificació de l’Entorn Natural de Catalunya després d’una llarga malaltia. Era una persona molt compromesa amb el país i amb la seva passió: la conservació de la natura. Durant tots aquests anys de feina des del Departament va tenir una participació essencial en projectes claus per a la conservació de la natura a Catalunya, com ara el Sistema d'Espais Naturals Protegits o el Sistema d'Informació sobre el Patrimoni Natural. Del seu caràcter en podem destacar el nivell d’exigència i minuciositat per fer les coses ben fetes, així com una notable visió de futur sobre el paper de la ciutadania en el seguiment de la biodiversitat. Ha estat una persona que ha jugat un paper molt important en la història de l'ICO i agraïm profundament el seu suport al llarg de tots aquests anys. Oportunament publicarem una ressenya més àmplia a l’Abellerol. Descansi en pau en la natura que tant estimava.

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats