Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Dijous 22 Juny 2017
L’associació Sterna acaba de publicar el primer número de la seva revista que té el mateix nom.

Podeu consultar-la en aquest enllaç: https://drive.google.com/file/d/0Bx0G1B-qd8bGMGE2aU85c291dGs/view

Dimecres 7 Juny 2017
Ja està disponible el Report del SOCC+Nou Atles número 15. Com l'any passat, el report del SOCC també és el report del Nou Atles, com una mostra més de les sinèrgies entre els dos projectes.

En aquest report trobareu informació sobre l'estat del SOCC i les tendències de les espècies nidificants actualitzades, i del paper dels indicadors d'ocells en l'avaluació dels objectius globals de conservació. Pel què fa al Nou Atles, a més de revisar el segon any de camp, hi trobareu informació sobre com es faran les estimes de població i algunes recomanacions sobre l'ús dels codis atles. També trobareu un article sobre els primers mapes pilot del Nou Atles d'ocells nidificants d'Europa, i un sobre la situació de la tórtora a Catalunya.

Ja pots consultar el Report en línia al web de l’ICO.
 
Moltes gràcies per fer possible el SOCC i el Nou Atles!

Equip de coordinació del SOCC i del Nou Atles

Dimecres 7 Juny 2017
Des del passat 23 de maig, la Fundació Barcelona Zoo, del Zoo de Barcelona, l’Institut Català d’Ornitologia i el TERMCAT ofereixen per a la consulta en línia la primera part del Diccionari dels ocells del món.
 
L’obra recull 4.613 noms catalans d’ocells, en correspondència amb 5.676 noms científics, que es presenten en 4.510 fitxes terminològiques relatives a les espècies d’ocells no passeriformes de tot el món, classificades en 35 ordres i 105 famílies. Cada fitxa inclou una denominació catalana (o més d’una), els equivalents en castellà, en francès, en anglès i en alemany, i el nom científic de l’espècie. El diccionari també inclou il·lustracions i, quan s’ha cregut convenient, notes amb més informació sobre els termes.

L’obra, elaborada conjuntament per la Fundació Barcelona Zoo, del Zoo de Barcelona, l’Institut Català d’Ornitologia i el TERMCAT, conté un bon nombre de denominacions catalanes de nova creació, que han estat proposades seguint els Criteris per a la denominació catalana d’ocells, elaborats pel TERMCAT i aprovats pel Consell Supervisor. Aquests criteris han permès treballar, amb coherència i uniformitat, el corpus català de partida proposat per l’equip d’especialistes, format per Raül Aymí, Rafel Cebrian, Jordi Clavell, Manuel-Enric Giménez i Àlex Mascarell, que van iniciar aquest projecte i que n’han assumit la coordinació científica. 
 
Aquest diccionari és el primer pas d’un projecte encara més ambiciós i global, que ha de continuar amb la publicació dels noms de les espècies d’ocells passeriformes. Està previst que l’obra completa ofereixi més d’11.000 termes corresponents a les espècies d’ocells d’arreu del món.

Enllaç d’accés al diccionari:  http://www.termcat.cat/ca/Diccionaris_En_Linia/233/

Dimecres 7 Juny 2017
El dia 6 de juny, en un acte presidit pel conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull,  l’ICO va ser guardonat amb el Premi Medi Ambient 2017 pel projecte Ornitho.cat. Aquest premi s’inclou en la categoria d'iniciatives de protecció i millora del medi ambient que enguany reconeixia els projectes de ciència ciutadana amb un major impacte social, ambiental i científic.
 
En les seves paraules d’agraïment, Marc Illa, secretari general de l'ICO, va subratllar el fet que es tracta d’un premi col·lectiu que només és possible gràcies als més de quatre mil participants que comparteixen les seves dades a ornitho.cat. A la vegada, va tenir unes paraules d’agraïment i record pel Salvador Grau, una persona clau en el desenvolupament dels projectes de seguiment i ciència ciutadana en l’àmbit de la biodiversitat.
 
“RiuNet”, una iniciativa del Grup de recerca FEM (Freshwater Ecology and Management) de la Universitat de Barcelona que implica els ciutadans en l’avaluació de l'estat ecològic dels rius, també va guanyar el premi en la mateixa categoria. A més, el jurat també va fer una menció honorífica a l’altre finalista, el “Programa de seguiment de les papallones diürnes de Catalunya (Catalan Butterfly Monitoring Scheme)”, del Museu de Ciències Naturals de Granollers.
 
Més info  
 

Dimecres 7 Juny 2017
Recordeu que aquest cap de setmana tindrà lloc l'Assemblea General Ordinària de l'ICO d'aquest 2017. Aquesta trobada inclou diverses activitats obertes al públic i gratuïtes com sortides al camp i xerrades ornitològiques. El dissabte també tindrà lloc el dinar de l'assemblea, en el que tots els socis esteu convidats, tot i que és imprescindible fer la inscripció. Per als no socis, el dinar té un preu de 10€.
 
El programa ha patit unes lleugeres modificacions respecte de l'anterior mail que us vam enviar, per això us recomanem consultar-lo de nou.

També us volem recordar que per participar en les sortides és imprescindible fer la inscripció.

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats