Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Divendres 19 Octubre 2018
El passat pont del 12 al 14 d’octubre va tenir lloc el COTPC, que per primera vegada reunia ornitòlegs de Catalunya, País Valencià, Illes Balears, Andorra i Catalunya Nord per presentar una mostra dels treballs d’investigació en ornitologia que s’estan fent arreu del territori. Reunits al Museu de Ciències Naturals de Barcelona, uns 170 ornitòlegs van seguir amb interès 4 xerrades plenàries, 44 ponències orals, 62 pòsters i 6 tallers monogràfics durant tres dies intensos i atapeïts però que van respondre a les expectatives dels assistents, segons ells mateixos manifestaven en acabar la trobada.
 
El COTPC va ser una bona mostra tant de l’activitat d’investigació en el camp de l’ornitologia com de la intensa activitat que duen a terme grups locals, comarcals o regionals en multitud de programes de seguiment i va permetre establir lligams entre grups de treball de territoris diferents amb objectius comuns. Les actes del COTPC, amb resums de totes les ponències presentades, es poden descarregar a https://cotpc2018.org/assets/actes.pdf.
 
El COTPC ha estat organitzat per l’ICO, el Museu de Ciències Naturals de Barcelona, la Societat Valenciana d’Ornitologia, el Grup Ornitològic Balear, la Societat Ornitològica de Menorca, el grup AU, el Groupe Ornithologique du Roussillon i el Centre d’Estudis de la Neu i la Muntanya d’Andorra, amb les dues primeres entitats com a hostes del Congrés. Un nodrit nombre d’altres entitats van actuar com a entitats col·laboradores, tot fent especial difusió de la trobada entre els seus socis. A tots ells, des de l’ICO volem expressar el nostre més sincer agraïment.
 
A tenor de l’èxit de participació i satisfacció d’aquesta primera edició, el COTPC tindrà continuïtat i ja s’ha pres l’acord de fer una segona edició a Ses Illes en el termini de dos o tres anys, encara a decidir.

Divendres 19 Octubre 2018
Es busca candidat per a sol·licitar una beca de doctorat de Formació d’Investigadors (FI-DGR 2018) o (FPU 2018) per a la realització d’una tesi doctoral sobre la predicció dels potencials efectes del canvi global sobre l’estructura i composició dels boscos a Catalunya, dins del grup de biodiversitat i ecologia del paisatge.
 
Els interessats podran treballar en desenvolupar aplicacions de models de distribució d’espècies (SDM) a l’avaluació dels impactes del canvi climàtic i dels canvis d’ús del sol sobre el règim d’incendis i els serveis ecosistèmics proporcionats pels ocells com la dispersió de llavors. Els treballs utilitzaran grans bases de dades basades en seguiments de la biodiversitat a llarg termini. El candidat treballarà en el marc del Biodiversity and landscape Ecology lab que forma part de la creada unitat mixta de recerca entre el CTFC i el CREAF.



Altres tesis doctorals
 
Tesis Doctorals al FitzPatrick Institute of African Ornithology de Cape Town (Sudàfrica):
 
1. Cost and benefits of Sociable Weaver nests to their Camelthorn hosts. Download the full advert here.
2. Habitat selection as a front-line defence against brood parasitism. Download the full advert here.
3. Nests as a resource in arid environaments: interactions of the Kalahari animal community. Download the full advert here.

Dimarts 25 Setembre 2018
I els guanyadors són...

Durant el Delta Birding Festival vam sortejar cinc dibuixos originals de Killian Mullarney, Ian Lewington, Blanca Martí, Toni Llobet i Martí Franch entre totes les persones que van comprar tiquets per valor de 3€.

Primer de tot volem agrair a totes les persones que vau comprar els tiquets, ja que gràcies a vosaltres hem aconseguit recaptar 1002€ que es destinaran al projecte de conservació sobre la investigació de la tórtora eurasiàtica.

Els dibuixos del Killian Mullarney, l'Ian Lewington i el Martí Franch es van entregar el dia del sorteig, ja que els guanyadors eren presents a la sala.

Els altres números guanyadors són:

Dibuix de Blanca Martí: 303

Dibuix de Toni Llobet: 046

L'enhorabona!

Teniu fins al 31 d'octubre per passar-los a recollir a la botiga Oryx de Barcelona, també els podeu contactar al 934 185 511.

Passat aquest temps, si el guanyador no reclama el seu premi, publicarem els números de reserva que seran els nous guanyadors.

Moltes gràcies a tots per participar i col·laborar!

       
 

Dijous 20 Setembre 2018
Els dies 21, 22 i 23 de setembre tens una cita al delta de l'Ebre amb la cinquena edició del Delta Birding Festival. Com cada any, podrem escoltar ornitòlegs i investigadors de renom internacional com els  il·lustradors Killian Mullarney o Ian Lewintgon, podrem gaudir de la pel·lícula "Bird of Prey" sobre l'àguila més rara i escassa del món amb els seus autors: Neil Rettig i Laura Johnson, ens delectarem de nou amb les aventures ornitològiques arreu del món del Daniel López Velasco i l'Oriol Alamany, entre molts d'altres.
 
Les activitats guiades tornaran a ser protagonistes, aquest any amb una oferta més variada ampliada: activitats nocturnes per veure ratpenats i rapinyaires nocturns, activitats pels amants de la fotografia i el photodigiscoping, així com les tradicionals sortides en vaixell són només un petit resum de tot el que oferirà aquesta edició. El 80% de les places ja s'han exhaurit però encara queden places en algunes activitats, fés un cop d'ull abans no s'acabin! 
 
Els concursos també són part important del festival, després de l’èxit aclaparador de la primera edició, torna el DBF Photo Contest per mostrar-nos fotografies d'ocells salvatges espectaculars amb nova carpa per exposar-les inclosa. La Lynx ID tornarà a posar contra les cordes als birders més freaks i la Ornitho-Swarovski premiarà als usuaris d'Ornitho.cat més actius. Els nens també podran participar en la nova edició del DBF Birds, buscant els ocells amagats per tot el recinte i els amants del trampeig fotogràfic coneixeran les fotografies i vídeos més sorprenents amb el concurs "La vida secreta de los animales". Tothom optarà a endur-se algun premi, ja que tots aquells que responguin l'enquesta del festival optaran a guanyar uns prismàtics.
 
Sessió de cinema, tallers de fotografia i infantils, fira amb les darreres novetats en fotografia òptica, ofertes de viatges ornitològics... tens al teu abast més de 100 activitats així que no tens excusa!
 
Esperem veure't al Delta!

Dijous 20 Setembre 2018
En l'edició del Delta Birding Festival hem volgut concentrar esforços per recaptar el màxim de diners possibles per ajudar als projectes de conservació. Com sabeu, ja des de l'any passat, tots els beneficis del DBF es destinen a un projecte d'investigació de la tórtora eurasiàtica impulsat per l'IREC i el CTFC. 
 
Aprofitant que aquest any ens visiten artistes naturalistes de renom mundial, els vam demanar un encàrrec molt especial: vam demanar al Killian Mullarney, a l'Ian Lewington, a la Blanca Martí, al Toni Llobet i al Martí Franch que fessin un dibuix de la tórtora eurasiàtica. Aquests dibuixos seran sortejats entre tots els que adquiriu els tiquets del sorteig.
 
Cada tiquet té un import de només 3€ i es destina íntegrament al projecte de conservació. Podreu comprar els tiquets a la recepció de MónNatura i als estands de l'ICO i d'Oryx.  (Foto: Francesc Kirchner)
 
La nostra intenció és recaptar 5000€ per intentar salvar la tórtora del negre futur que té al davant, esperem que ens ajudis a aconseguir-ho!





 

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats