Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Divendres 11 Maig 2012
El nostre company Roger Jovani (de l'Estación Biológica de Doñana; CSIC) ens demana ajuda per mostrejar àcars de les plomes amb l'objectiu de desenvolupar un mètode per identificar els àcars genèticament.
A la seva web podeu trobar diversos estudis que ha fet sobre aquests àcars; també un article a Quercus. S'ha suggerit que els àcars de les plomes podrien no ser paràsits, sinó mutualistes de les aus: s'alimenten de l'oli que els ocells s'escampen per les plomes (des de la glàndula uropigial), i així netegen les plomes de fongs i bacteris que d'altra manera degraden les plomes.

El mostreig d'acars es molt ràpid, senzill i completament innocu pels ocells. En aquest video de YouTube es mostra el procés.

Si estàs interessat en col.laborar envia un e-mail a bird.feather.mites@gmail.com i es posaran en contacte amb tu i t'enviaran el material necessari i instruccions mes detallades.

Divendres 11 Maig 2012
L'International Spoonbill Working Group (ISWG) es va crear el 1992, sota l'auspici de la Unió Europea, per millorar la conservació de les zones humides a través una espècie emblemàtica, el Becplaner Platalea leucorodia.

El VII Eurosite Spoonbill Workshop se celebrarà del 25 al 30 de setembre de 2012 a Arnuero, Cantabria. El tema principal és: Transferència de coneixement - Beneficis per als becplaners i altres aus aquàtiques associades.


Divendres 11 Maig 2012
Aquest diumenge, 13 de maig, la Societat d'Amics de la Muntanya de Tremp i l'Estació Biològica del Pallars Jussà us convidem a una sortida ornitològica pels Arenys de la Noguera Pallaresa, entre Tremp i Vilamitjana (Pallars Jussà).

Sortirem a les 8 del matí de la plaça Capdevila de Tremp, i anirem en cotxes particulars fins Els Arenys. Visitarem l'estació danellament docells i farem una visita guiada per reconèixer ocells.

Cal portar roba adequada, prismàtics i si en teniu, guies i quadern de camp.

Podeu confirmar assistència a aquest correu electrònic: ebpallarsjussa@gmail.com


Jordi Castilló Carretero / ebpallarsjussa@gmail.com
Estació Biològica del Pallars Jussà /  Tf. 606144895
http://blocs.xarxanet.org/ebpallarsjussa


Divendres 11 Maig 2012
La natura ens proporciona les escenes més estètiques i els motius més seductors... i la fotografia ens permet endur-nos-els a casa. Treu-l’hi el màxim de partit amb aquest taller pràctic, destinat especialment als naturalistes i també a totes aquelles persones interessades en aprendre i millorar la tècnica i la composició  fotogràfica.

Jardí Botànic de Barcelona; 9 de juny 2012, 10 a 17:30 h.


Divendres 11 Maig 2012


Us informem que ja teniu publicat el número 31 de la revista El Portarró penjat a la web del Parc Nacional i que podeu consultar la versió en català ,així com els números anteriors.

Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici
pnaiguestortes@gencat.cat | http://www.gencat.cat/parcs/aiguestortes

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats