Dimarts 2 Desembre 2014

L'ICO reprendrà una estació Sylvia que va haver-se d'aturar per manca de recursos a la llacuna de l'Alfacada, espai gestionat per la Fundació Catalunya La Pedrera. El Programa Sylvia està basat en l'anellament científic i ofereix dades de molta qualitat per estudiar les tendències poblacionals i diagnosticar problemes de conservació en la nostra avifauna.
En paral·lel a aquesta acció i, dintre del Projecte LIFE Delta Lagoon, al costat de la llacuna de l’Alfacada es preveu recuperar un espai de 60 ha. (propietat de l’INCASOL) per a l’avifauna. Aquestes modificacions en l'hàbitat, propiciaran l'aparició d'espècies d'ocells associades a les comunitats vegetals que es volen recuperar. Amb aquest fons procedent del Delta Birding Festival també es farà un seguiment de la colonització d'aquest nou espai.
El passat 26 de novembre es va fer l'entrega simbòlica del xec de 4.000€ destinats al projecte, que executarà l'ICO. En la fotografia, d'esquerra a dreta, Santi Mañosa (President de l'ICO), Miquel Rafa (Director de la Fundació Catalunya - La Pedrera) i Francesc Kirchner (representant d'ORYX).
Dimarts 2 Desembre 2014

Aquest hivern, a més, molts col·laboradors estrenarem la llibreta del SOCC. La majoria de participants que la van sol·licitar ja l'han rebut. Tots els col·laboradors del SOCC podeu disposar gratuïtament de la llibreta per fer els vostres censos.
Aprofitem l'ocasió per recordar-vos que encara ens falta rebre alguns censos de la primavera passada. Si ets dels pocs que encara té pendent d'enviar-nos les dades, t'agrairem que ens les fessis arribar ben aviat.
Moltes gràcies per fer possible el projecte.
Martí Franch
socc.ico@gmail.com / Tf. 93 256 59 91
Dimarts 2 Desembre 2014

Precisament gràcies a aquest volum d'observacions, l'informe inclou un annex que descriu la fenologia, distribució i temps d'estada del gavià argentat de potes roses Larus argentatus ssp. a Catalunya.
Podeu descarregar l'informe en format PDF des de l'apartat del CAC al web de l'ICO:
http://www.ornitologia.org/mm/file/quefem/monitoratge/seguiment/cac_informe_2009_2011.pdf
Aprofitem l'ocasió per recordar-vos que penjant les vostres observacions de rareses a ornitho.cat acompanyades d'imatges o gravacions esteu contribuint a la tasca del comitè, ja que es sotmeten a homologació totes aquelles observacions del portal acompanyades de proves gràfiques o sonores.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
Comitè Avifaunístic de Catalunya
Dimecres 12 Novembre 2014

- dissabte 20 de desembre 2014, Can Jordà, Santa Susanna: PROVA D'ACCÉS A ANELLADOR EXPERT.
La prova d’accés a anellador expert consistirà d’una part pràctica que començarà a les 8:00 h i d’una part teòrica que tindrà lloc de 16:00 a 19:00 h. A la prova pràctica es valoraran especialment les habilitats relacionades amb el muntatge de xarxes japoneses, l’extracció dels ocells de les xarxes i la seva manipulació posterior. També s’avaluarà la presa de dades biomètriques i de muda. La prova teòrica consistirà en un qüestionari de preguntes sobre la pràctica de l’anellament, a més d’un apartat específic sobre datació i un altre sobre identificació. Telèfon de contacte 656 32 72 23. No està permesa la presència a les proves d’altres anelladors i persones que no s’examinin.
- dimarts 16 de desembre 2014, Museu de Ciències Naturals (Zoologia) de Barcelona: PROVA D'ACCÉS A ANELLADOR AUXILIAR.
La prova d'accés a anellador auxiliar tindrà lloc de 18:00 a 21:00 h. La prova és teòrica i consistirà en un qüestionari sobre la pràctica de l’anellament i d'un apartat específic sobre identificació.
En ambdues proves, es podran consultar els apunts, guies de camp i d’altres llibres similars sobre muda, datat i sexat d’ocells que cadascú cregui necessari. Aquest material, però, serà exclusivament d’ús particular i cada persona només podrà utilitzar el seu propi material de consulta.
Us recordem que per presentar-se a les proves d'accés a anellador cal haver lliurat abans a l'Oficina de l’ICO el full d’aval signat per dos anelladors experts i els fulls per anelladors en formació on es faci constar que s'han processat i extret de les xarxes un mínim de 500 ocells de 50 espècies diferents (per a l'expert) o 300 ocells de 30 espècies (per a l’auxiliar). Tots aquells que ja hagin fet alguna prova d’anellador expert prèviament i vulguin presentar-se a una nova convocatòria, hauran d’acreditar, mitjançant els fulls d’anelladors en formació, que han processat i extret de les xarxes un mínim de 250 ocells de 25 espècies diferents des de la data de l’última prova no superada. La data límit i improrrogable per lliurar aquests documents i fer efectius els drets d’examen (6 euros) és el dia 12 de desembre.
Dimecres 12 Novembre 2014

Trobareu aquest llistat a: /mm/file/quefem/anellament/llista_models_anelles_aranzadi_291014.pdf
En el cas que en aquest llistat hi detecteu algun error, us preguem que ens ho feu saber.
Recordeu que en el cas de nous models d’anelles, cal que actualitzeu al vostre programa de gestió de dades d’anellament Noubiopro09_aranzadi_ESA.mde.
Instruccions d’instal·lació:
Descarregueu-vos el nou fitxer de models d’anelles des d’aquest enllaç i el guardeu a C:noubioutils
Obriu el NoubioPro09_aranzadi_ESA
Cliqueu la pestanya Exportació/importació, models d’anelles, cliqueu la pestanya i ja està.
Per a qualsevol dubte contacteu amb Oriol Baltà (info@ornitologia.org; 934587893)
