
Per poder donar continuïtat a aquesta campanya, l’Institut Català d’Ornitologia sol·licita anelladors voluntaris experts. Els anelladors auxiliars o en formació que hi vulgueu anar cal pagar 10 euros diaris d'allotjament en cas d'ús de les instal·lacions (cuina i percnoctació). Si no feu ús de les intal·lacions, l'estada és gratuïta.
Per a més informació i per apuntar-vos, cal que us poseu en contacte amb Raül Aymí a l'adreça: ico@ornitologia.org o al telèfon 93 458 78 93.

Per a més informació: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/285061/ca/finalitza-exit-nidificacio-gavina-corsa-port-tarragona.do

Us hi esperem!

Enguany, l’assemblea general ordinària de l’ICO tindrà lloc a Mataró el dissabte dia 20 de juny. L’ordre del dia provisional és el següent:
· Primer: Informe del President.
· Segon: Presentació per la Junta Directiva de les activitats portades a terme per l'ICO durant 2014.
· Tercer: Aprovació dels comptes anuals corresponents a l'exercici 2014.
· Quart: Aprovació de la proposta d'actuacions i el pressupost per a l'any 2015.
· Cinquè: Precs i preguntes.
· Sisè: Lectura i aprovació de l'acta de l'assemblea.
Oportunament rebreu més informació sobre l'Assemblea i els actes que s'hi faran paral·lelament.
La Junta Directiva
Més informació
El projecte EuroBirdPortal (EBP) i el seu portal web demostratiu es posaran en marxa el proper divendres dia 5 de juny coincidint amb la presentació que es farà a Brussel·les en el marc de la Green Week 2015, la conferència anual sobre política mediambiental organitzada per la Comissió Europea.
L’EBP és una iniciativa de l’European Bird Census Council (EBCC) que, gràcies a la col·laboració dels diferents portals web de recollida de dades ornitològiques d’Europa, com ara ornitho.cat, té com a objectiu discernir els canvis a escala europea en la distribució estacional dels ocells, els patrons migratoris i la fenologia.
La presentació tindrà lloc en una sessió titulada ("The WEB and IT for nature") on es veuran les grans possibilitats que s'obren a la recollida i difusió online de dades de ciència ciutadana. Altres xerrades d’aquesta mateixa sessió se centraran en els últims avenços en la gestió de dades ambientals de l'Agència Europea de Medi Ambient, i en cóm les dades de satèl·lit es poden utilitzar per fer inspeccions mediambientals. A continuació, a la sessió "Monitoring bird populations at the continental scale: a closer look on the new EuroBirdPortal and the other EBCC initiatives" es presentarà la feina de l’EBCC i, en especial, l’ambiciós treball que està duent a terme en el seguiment a gran escala dels ocells d'Europa.
