Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Dilluns 25 Juliol 2016
Tal i  com ja ha vingut fent en les dues edicions anteriors, Tratamiento Natural del Agua participa en la cursa ORNITHO-SWAROVSKI com a Sponsor Associat, aportant 0,5€ per espècie observada durant la cursa, conjuntament amb altres patrocinadors. Enguany, aquesta prestigiosa empresa, líder en el tractament sostenible de l'aigua, tant en l'entorn domèstic com en l'industrial, anirà més enllà i oferirà l'oportunitat als assistents al festival de fer que la seva compra tingui un valor afegit i reverteixi en l'estudi i conservació dels ocells. Tratamiento Natural del Agua aportarà el 5% de les vendes generades al Delta Birding Festival a l'ICO, que el destinarà al desenvolupament de la plataforma ORNITHO.
El comprador només haurà de citar el codi promocional ICO2016 en la compra on-line, presencial o telefònica.

Dilluns 25 Juliol 2016
L’Ajuntament de Tarragona col·loca vinils en un edifici de la plaça Imperial Tarraco

L’Ajuntament de Tarragona, amb la col·laboració de l’Institut Català d’Ornitologia, ha instal·lat uns vinils als balcons del segon i tercer pis d’un edifici del número 2 de la plaça Imperial Tarraco, per evitar que els ocells xoquin contra els vidres.  Durant aquest últim any, s’estima que uns 800 ocells han mort per aquesta causa. La a façana produeix un efecte mirall amb els arbres de la plaça, els ocells es pensen que la zona boscosa continua i s’hi encasten. Una il·lusió òptica, que acaba amb més d’una desena d’aus mortes al dia. En un primer moment, l’Ajuntament va decidir posar com a mesura una barrera de llum infraroja que cobria la façana i evitava la confusió. També es van provar uns altaveus dissuasius, que emetien un so estrident per allunyar els ocells de la zona. Finalment, l’Ajuntament s’ha decantat per la instal·lació d’uns vinils a la segona i tercera planta dels balcons de l’edifici envidriat amb unes línies verticals que els facin visibles. La major part de les espècies que topen contra l’edifici són aus insectívores, principalment el tallarol de casquet i la boscarla de canyar. De cara a la pròxima migració de tardor està previst fer un seguiment per comprovar l’efectivitat d’aquesta actuació.

Dilluns 25 Juliol 2016
Un nou material pioner a Europa evita morts d’aus per xocs contra vinyes emparrades

El Servei de Biodiversitat i Protecció dels Animals ha impulsat, juntament amb l’empresa catalana Birding Natura, el desenvolupament d’un nou material per a les vinyes emparrades que evita col·lisions d’aus i, en cas de produir-se el xoc, elimina el risc de seccionaments de l’animal. Aquest material, anomenat fleixos Sabird, possibilitaria el conreu de vinya emparrada en zones incloses a la Xarxa Natura 2000, on ara difícilment s’autoritza aquesta activitat pel risc que els filferros tradicionals suposen per a aus protegides, com l’àliga cuabarrada, el pioc salvatge o el sisó.

Més informació
 

Dilluns 25 Juliol 2016
El Cornell Lab of Ornihtology és una institució americana dedicada a la conservació, recerca, educació i ciència ciutadana centrada en els ocells. Aquesta institució obre el període de sol·licituds per a la beca postdoctoral Edward W. Rose, apropiada per a tots aquells projectes d’investigació relacionats amb la interpretació i conservació de la diversitat biològica del planeta centrada en els ocells.
 
Cada beca postdoctoral Rose té un període de 24 mesos treballant al laboratori situat al Imogene Powers Johnson Center for Birds and Biodiversity a Ithaca, Nova York. La beca inclou un salari competitiu, servei sanitari i altres beneficis i fons per donar suport a la tasques de recerca i altres necessitats professionals.  Els interessats en sol·licitar la beca poden visitar el seu web www.birds.cornell.edu/postdoc on trobaran més informació del programa i el procés de selecció de la beca.

Dilluns 25 Juliol 2016
L’organització MEDMARAVIS anuncia la publicació del treball “Developing sampling protocols for biomonitoring contaminants in Mediterranean seabirds”. Es tracta d'un estudi que recull l'estat de coneixements de les recerques passades i actuals sobre les aus marines com a bioindicadores de pol·lució de l’hàbitat marí. El document mostra que les aus pelàgiques i costaneres aus poden ser bones indicadores de nivell de contaminació a la Mediterrània, i que els protocols de mostreig simples poden aplicar-se a escala regional. Aquest document està disponible en línia a: http://www.initiative-pim.org/node/138542

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats