Dimecres 20 Desembre 2017

Tots els anelladors, tant experts com auxiliars, que vulgueu anellar durant l’any 2018 cal que demaneu la renovació del vostre permís omplint un formulari que trobareu al següent enllaç. En aquest formulari heu de fer constar el projecte d'anellament pel qual demaneu la renovació (Sylvia, Migració, Estàndards ICO). Si es tracta d'algun projecte particular, podeu esmentar-lo. No heu de posar altres projectes que no són d'anellament (com ara el SOCC); el formulari es refereix exclusivament a projectes d'anellament!
Què passa amb els anelladors que no renoven el permís? Aquests continuen sent anelladors de l’ICO (no actius) i poden renovar el permís en anys successius, però no tenen permís durant l’any en curs.
Recordeu que tots els permisos s’han de renovar; el fet de tenir-lo l’any anterior no pressuposa que no calgui renovar-lo.
El nostre company Oriol Baltà està disponible per ajudar-vos a resoldre tots aquells problemes derivats de l’ús correcte del programari NouBio i de la compatibilitat dels ordinadors de cadascú (info@ornitologia.org / tf 93 458 78 93).
Finalment, volem remarcar la importància de lliurar puntualment els balanços d’anellament. Cal tenir molt present que no es renovarà l’autorització d’anellament als anelladors experts que no hagin lliurat el balanç i el formulari de renovació del permís a 10 de gener de 2018. El permís vigent actualment caduca el 15 de març de 2018, justament per poder vincular la renovació dels permisos a la deguda complementació del balanç i la resta de requisits formals.
Renovació de permisos especials d’anellament
Els permisos especials que afecten espècies sensibles o molt sensibles o l'ús de marques especials cal renovar-los cada any.
Per això, cal enviar la documentació següent:
1. Formulari de petició que trobareu disponible aquí.
2. Memòria de resultats de 2017. No cal que sigui un document extens, però cal que inclogui un resum de la feina feta i els resultats més rellevants obtinguts.
Dimecres 20 Desembre 2017

A més, cal enviar un petit informe del projecte que voleu dur a terme i que ha d'incloure els apartats següents: títol, responsable del projecte i col·laboradors, dades personals del responsable i dels col·laboradors (nom, cognoms, dni, adreça, tf i email), localitats de l'estudi, material i mètodes, terminis (anys i duració del projecte) i objectius. No cal que sigui un informe molt extens (màxim 2-3 fulls).
En el cas de les renovacions, cal adjuntar també un petit informe amb els resultats de 2017.
Dimecres 20 Desembre 2017

La campanya de 2017 ha estat protagonitzada, un cop més, per la boscarla de canyar amb 2025 primeres captures i que suposa la 3a xifra anual més alta d’aquests 26 anys de seguiment. Una altra espècie que ha assolit una bona xifra ha estat la cotxa blava amb 210 exemplars. No ha estat un any tan bo pel blauet com els tres precedents i s’ha obtingut un valor habitual amb 80 exs. El mosquiter de passa amb 201 exemplars s’ha recuperat lleugerament després de d’uns anys amb xifres molt baixes. També ha estat un bon any per a la boscarla mostatxuda amb 45 exemplars i la recuperació d’un exemplar anellat a les Goles del Millars, Castelló, el setembre de 2016.
Es van fer un total de 19 recuperacions estrangeres, de les quals 9 van ser de boscarla de canyar de França (5), Eslovènia (2), Suïssa i Letònia, i tres de boscarla dels joncs de Bèlgica, Holanda i Alemanya. Es van recuperar tres mosquiters comuns de Suècia, Bèlgica i Alemanya. De la cotxa blava es van capturar dos exemplars amb anella belga i francesa. També es van recuperar una boscarla mostatxuda i un teixidor de França.
Aquest any es van capturar poques espècies rares entre les quals cal destacar una boscarla dels arrossars Acrocephalus agricola el 9 d’octubre. Pel que fa a d’altres espècies considerades escasses a la zona, es va capturar una bosqueta icterina i un escorxador.
Podeu veure els resultats obtinguts a: apps.ornitologia.org/anella/migra
Dimecres 20 Desembre 2017

S'ha publicat en format digital de manera que es pot consultar on-line a: http://www.seo.org/boletin/seguimiento/migracion/02_aguila_calzada/
O bé descarregar-la en pdf en aquest enllaç seleccionant l'opció "guardar en pdf".
Dimecres 20 Desembre 2017

