Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Divendres 10 Maig 2019
L’Institut d’Estudis Catalans ha atorgat el premi Prat de la Riba 2019, que forma part dels Premis Sant Jordi, a l’Atles dels ocells nidificants de Barcelona, impulsat per l’ICO, la Universitat de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Fundació Barcelona Zoo. L’acte de lliurament va tenir lloc el passat 30 d’abril a les 12 del migdia a la Sala Prat de la Riba de l’Institut d’Estudis Catalans i va estar presidit per Joandomènec Ros, president de l’IEC, i Jordi Puigneró, conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat de Catalunya, acompanyats de la resta del consell de govern de l’IEC. Els Premis Sant Jordi tenen una llarga tradició històrica i contribueixen a assolir la finalitat de l’IEC de promoure l’alta investigació científica, principalment la de tots els elements de la cultura catalana. Podeu consultar la relació dels treballs premiats en aquest enllaç.

Divendres 10 Maig 2019
Estem buscant una persona per sol·licitar una beca predoctoral FI de la Generalitat de Catalunya (data prevista de la convocatòria setembre de 2019), per a desenvolupar la tesi doctoral en el nostre equip de recerca. El nostre grup treballa fonamentalment en l'ecologia i la conservació de les aus marines; pots veure les nostres línies de recerca i les contribucions científiques del grup en la pàgina www.gonzalez-solis.com.
 
Si estàs interessat/da, has acabat o acabaràs els teus estudis de màster entre l'1 de gener de 2017 i al 31 de desembre de 2019, i tens un expedient de grau superior a 7,5, si us plau, envia’ns un correu electrònic amb el teu CV i expedient acadèmic i explicant les teves motivacions per realitzar aquest doctorat abans del 10 de maig de 2019 a jgsolis@ub.edu.

L'objectiu principal d'aquest doctorat és estudiar la contaminació per microplàstics en aus marines de la Mediterrània i la possible transferència de contaminants dels plàstics a les aus.

Divendres 10 Maig 2019
En el marc del programa de vigilància del virus del Nil Occidental que coordina el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARP) s’agrairia la col·laboració en la vigilància passiva en aus. Per tal d’incrementar aquesta vigilància és necessari que totes aquelles aus rapinyaires o passeriformes que hagin mort en les darreres 24-48 hores (que no estiguin amb un alt grau de descomposició) a Catalunya amb l’excepció de les comarques del Pirineu i pre-Pirineu i durant el període d’activitat de mosquits (de maig a novembre) es procedeixi a trucar als agents Rurals per a la seva recollida (93 561 70 00) i posterior anàlisis pel virus del Nil Occidental al IRTA-CReSA.

Dimarts 16 Abril 2019
La propera assemblea general de socis tindrà lloc a l'Estació Biològica de Fontmartina el dissabte 8 de juny.

Porperament donarem més detalls de l'ordre del dia i del programa d'activitats. 

Dilluns 15 Abril 2019
El 9 d’abril es va posar en marxa la versió en temps real del visor web de l'EuroBirdPortal (EBP): https://www.eurobirdportal.org/cat. Ara ja es poden veure els moviments dels ocells mentre migren per Europa en el mateix moment en què està passant!

El visor mostra la distribució, setmana a setmana, de 105 espècies d'ocells en mapes animats que van des de gener de 2010 fins a la setmana actual. Tot s'actualitza un cop al dia gràcies a la darrera informació recollida pels portals socis de l'EBP: 120.000 noves observacions d'ocells al dia, uns 45 milions cada any.

Amb aquest nou visor, l'EBP ha aconseguit una fita mundial en la mobilització de dades de ciència ciutadana. A més, es tracta d'un projecte liderat per dues institucions catalanes: l'Institut Català d'Ornitologia (ICO) i el Centre de Ciència i Tecnologia Forestal de Catalunya (CTFC), i compta amb el suport del Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i de Territori i Sostenibilitat.

La mobilització d'aquesta quantitat tan ingent de dades ha estat possible gràcies també a fons del programa Europeu LIFE, que han permès desenvolupar una nova base de dades central capaç de connectar en temps real 15 portals de recollida de dades diferents i l’equivalent al 99.2% de totes les dades d'ocells recollides a Europa.

Seguir els rossinyols i els cucuts mentre migren a través d'Europa ara ja és una realitat.

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats