Dimecres 16 Octubre 2019

Estem acabant de tancar les activitats i horaris per a les noves dates. Així que ho tinguem tancat passarem el nou cartell.
Moltes gràcies per la vostra col·laboració i disculpeu les molèsties.
Dimecres 2 Octubre 2019

Aquest esdeveniment pretén posar en èmfasi la importància que té el Parc Natural del Cap de Creus com a zona de stopover durant la migració postnupcial de passeriformes.
Les activitats seran variades, amb estacions d'anellament funcionant simultàniament i que es podran visitar, a més d'una observació d'aus marines el divendres a la tarda.
El diumenge a la tarda es farà una presentació amb els resultats de l'anellament.
Programa CCAW 2019
Dimecres 2 Octubre 2019

De tots els conferenciants que van participar en l’edició d’enguany, potser en Tim Birkhead i en Magnus Robb van ser els que més interès van despertar entre l’audiència. L’un va parlar del procés de fertilització d’un ou d’ocell i de totes les implicacions que tenen cadascuna de les seves característiques. L’altre va centrar la seva xerrada en l’enregistrament de les vocalitzacions que fan els ocells a la nit durant els seus desplaçaments migratoris (NOCMIG).
Les activitats d’observació d’ocells van tenir mot bona acollida i van superar amb escreix el nombre de participants d’edicions anteriors. A destacar, per exemple, la sortida pelàgica de diumenge al matí en la que es van observar prop de 40 ocells de tempesta. Al marge d’això, pels voltants de l’Encanyissada es va deixar veure un martinet dels esculls que va fer les delícies, a més de ser bimbo, de bona part dels assistents.
En l’edició d’aquest any, una de les novetats va ser que el projecte de conservació al què es destinaven part dels diners recaptats pel Festival era escollit, entre els quatre finalistes, pel públic assistent a través d’una votació. El guanyador va ser: Estat de conservació de la població d’aufrany (Neophron percnopterus) a la Catalunya central i oriental: cens, èxit reproductor i supervivència presentat per l’Equip de Biologia de la Conservació de la Universitat de Barcelona.
Per acabar volem felicitar els guanyadors del diversos concursos i sortejos que es van dur a terme durant el Festival: en Javi Mendoza va ser el guanyador de la Cursa Ornitho-Swarovski, en Pere Turon va ser l’afortunat en el sorteig que es va fer entre tots els participants dels cursos de l’ICO i, finalment, en Guillem Rodríguez, en Jordi Paulo Colom i en Ramon Iglesias van guanyar el 1r, 2n i 3r premi Lynx, sortejat entre tots aquells que van votar per algun dels quatre projectes de conservació.
Fins l’any vinent!
Dimecres 2 Octubre 2019

Com sempre, podeu revisar les captures en aquest enllaç: https://apps.ornitologia.org/anella/migra/M001/charts
Dimecres 2 Octubre 2019

Horari: 9:00 a 14:00 h.
Activitats: anellament d’ocells, tallers per als més menuts, concurs infantil d’identificació, sortida ornitològica guiada, xerrada sobre l’aufrany.
Més informació a: https://parcs.diba.cat/web/montesquiu
