Accés intranet
Institut Català d'Ornitologia


Titular notícies
Dijous 24 Octubre 2019
El passat 13 d’octubre el Grup d’Anellament de Calldetenes-Osona (GACO) va fer un acte commemoratiu per celebrar que ja s’han capturat 5000 voltors i s’han anellat 3000. El GACO anella voltors comuns (Gyps fulvus) des del 2006, tot i que ho fa de forma regular a l’abocador comarcal d’Orís des del 2010. Per fer-ho, ha instal·lat una gàbia-trampa a on es proporciona menjar als ocells carronyaires cada setmana. Als voltors capturats se’ls anella amb anella metàl·lica i anella de lectura a distancia per a que la gent que els detecti els pugui entrar al portal de marques especials de l’ICO (www.marquesespecials.cat) per tal d’esbrinar els moviments i la longevitat d’aquets ocells. A més, es pesen i es comprova que tots els voltors estiguin en bon estat. Es prenen mesures biomètriques (mesura de l’envergadura, crani...), es fan fotos per esbrinar la muda de l’ocell i se’n determina l’edat. Finalment s’allibera de nou al medi.

Els voltors anellats pel GACO s’han observat arreu de Catalunya, però també a  França, Espanya, Portugal, Itàlia i Alemanya. S’han trobat voltors de més de 15 anys d’edat i s’han fet estudis del seu patró de muda, dels seus moviments poblacionals, de la seva dieta i del seu estat de salut, com ara la quantitat de metalls pesants que porten en sang o la quantitat de bactèries immunes als antibiòtics, gràcies a la col·laboració amb diverses universitats.

Dijous 24 Octubre 2019
Avui, 24 d’octubre, Ricard Poch i Laura Solé han capturat i anellat un mosquiter de doble ratlla (Phylloscopus inornatus) a Canal Vell en el marc de la campanya de seguiment de la migració postnupcial de passeriformes de canyissar. Es el 6è capturat en aquest projecte des que va començar l’any 1992.

Dimarts 22 Octubre 2019
El cap de setmana del 2 i 3 de novembre es celebra el Cap de Creus Autumn Weekend 2019.

Aquest esdeveniment pretén posar en èmfasi la importància que té el Parc Natural del Cap de Creus com a zona de stopover durant la migració postnupcial de passeriformes.

Les activitats seran variades, amb estacions d'anellament funcionant simultàniament i que es podran visitar, a més d'una observació d'aus marines el divendres a la tarda.

El diumenge a la tarda es farà una presentació amb els resultats de l'anellament.

Programa CCAW 2019

Dimecres 16 Octubre 2019
L'Institut Català d'Ornitologia (ICO) manifesta el seu desacord amb la sentència dictada pel Tribunal Suprem pel procés, la qual trobem desproporcionada i injusta.
 
Com a entitat científica i que, per tant, fonamenta la seva activitat en el lliure contrast d'idees, creiem que s'ha de ser escrupolosament garantista quan es tracta de qüestions relatives a la llibertat d’expressió i de manifestació. Es tracta de drets bàsics en una societat plural, compromesa i democràtica i, per tant, ens preocupa tot allò que pugui suposar un escenari de retallada de l’exercici del dret de protesta i de reivindicació social.
 
És per això que aquest divendres 18 d'octubre l'oficina tècnica de l'ICO romandrà tancada adherint-se a la convocatòria de vaga i a les jornades de protesta cívica en contra de la sentència i en defensa dels valors de la cohesió, els drets i les llibertats. 

La Junta Directiva


 

Dimecres 16 Octubre 2019
Tenint en compte la situació de país en què ens trobem hem decidit posposar les activitats previstes pel CCAW per aquest cap de setmana al primer cap de setmana de novembre.

Estem acabant de tancar les activitats i horaris per a les noves dates. Així que ho tinguem tancat passarem el nou cartell.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració i disculpeu les molèsties.

Feed RSS de notícies




Seu social de l'ICO
Nat- Museu de Ciències Naturals de Barcelona
Pl. Leonardo da Vinci, 4-5
08019 Barcelona
Dilluns, dimecres i dijous: 9:00h-17:00h.
Dimarts i divendres: 9:00h-15:00h.

 




Oficina tècnica de l'ICO
Girona 168, Esc.B, Entresol 5a,
08037 Barcelona
+ 34 93 458 78 93 (carrer Girona)
+ 34 93 256 59 91 (Museu Blau)
ico@ornitologia.org

 

 
 
 

Qui Som

 

Què fem

 

Què oferim

 

Participa

 

Activitats